Fuck lagom!

Min kusin Jessica inspirerar mig sjukt mycket. Hon kör all in. På allt hon gör. Jag kommer ihåg när hon berättade att hon hade slutat äta socker. Jag tänkte; fy vad tråkigt, det skulle jag aldrig göra, man kan ju inte unna sig något alls.

Och när hon körde gym med få repetitioner och tunga vikter körde jag tvärt om. För jag var rädd att bli biffig.

Nu gör jag precis som Jessica. Och 2 år utan socker har gjort sitt. Ingen mer magkatarr, ingen mer uppblåst mage, inga fler hysteriska utbrott och hemska humörsvängningar, inget mer bantande och hunger, och framför allt, inget mer sockersug!

Och det där med lätta vikter och många repetitioner… ja, det gav ju inte så mycket. Jag har tränat på gym så länge jag kan minnas. Från och till i och för sig. Men för dryga halvåret sedan började jag köra tvärt om. Som Jessica. Tunga vikter och färre repetitioner. Och det har gett resultat! Och jag har inte blivit det minsta biffig. Bara stark. Strong is the new skinny.

20120807-212735.jpgJessica i ett väldigt passande linne. Finns att köpa här.

 

Etiketter:, , , ,

8 svar till “Fuck lagom!”

  1. molnina says :

    Hur många rep kör du? På nautlius körde man bara tungt till tio en gång. :) funkade skitbra för mig!

  2. Jackie says :

    Hej!
    Man blir sjukt inspirerad och peppad! Gillar verkligen dina receptinlägg också, blir lite svårt med matfantasin ibland.
    Har dock en fråga … Jag åt lchf i nära två år för ett par år sedan och har nu sedan ett par veckor börjat igen. Jag mår super och har inget sockersug. Däremot så är jag student o nu till hösten blir det mycket nollning med fest osv.
    Och där funderar jag på alkoholen. Vin är ju okej ibland, men samtidigt är det trist att sitta nykter på varenda sittning. Har du några tips gällande detta ?
    Mvh festsugen student

  3. Malle says :

    Grymt! Det är så underbart med människor inspirerar! Jag tänkte höra lite angående proteinpulver och aminosyror, kör du fortfarande på det och vilka märken/sorter kör du?Jag är lite anti att stoppa i mig massa pulver men känner att det kanske är behövligt nu då jag tränar mycket styrka och vill börja kunna köra löpning innan frukost men är rädd att bryta ner mig! Vore guld om du tipsa lite tänker mig att du har valt dina märken med omsorg och vet att det är bra grejer utan massa skit i :) Med vänlig hälsning, Malin

  4. Linda says :

    Älskar linnet. Sånt vill jag ha :)

  5. I min lilla lilla värld says :

    Köer tunga vikter och typ 100 reps på så kort tid som möjligt hahaha

  6. Caroline says :

    Du vet ju redan vid det här laget att du är mångas inspiration, så även för mig, Men jag undrar lite över detta med hur du blev av med ditt sötsug… hur gjorde du? Vad åt du för att stå ut? Äter du inget sött alls längre?? Alltså som mörk choklad, sukrin eller så?

  7. nathalie says :

    hejhej! tänkte fråga dig om du skulle kunna göra ett ”träningsschema” till mig på 7 dagar… jag äter redan LCHF eftersom min pappa gör det. hittade in på din blogg tack vare kokostopparna ;) så de är i ugnen nu! super goda! men tillbaka till ämnet.. jag är 173cm lång och väger 65-68 kilo… jag tränade 4-5 dagar i veckan innan sommaren men märkte inte någon skillnad så jag tappade gnistan.. nu är jag tillbaka på banan igen och siktar efter en smal vältränad midja, stor rumpa och magrutor.. ”den perfekta bikini kroppen”.. har aldrig varit nöjd och vågat visa mig i bikini så skulle behöva lite hjälp med ett schema.. vore underbart om du kunde hjälpa mig. du har en jätte fin blogg! kommer vara en av favoriterna hedanefter!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 108 andra följare

